فراخوان نخستین مسابقه بزرگ عکس مهدویت در بوشهر
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۱۴۸۱۹
این مسابقه با هدف اعتلای مفهوم غنی فرهنگ ایرانی اسلامی، قصد دارد جلوههای عشق و دلدادگی مردم ایران در نیمه شعبان را به تصویر کشد و حرکتی فرهنگی در دنیای عکاسی ایجاد کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نثل از منبری ها هیئت فاطمیون شهرستان بوشهر با همکاری حوزه هنری استان بوشهر به مناسبت ایام نیمه شعبان، نخستین مسابقه بزرگ عکس مهدویت را برگزار میکند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آئینهای مهدویت در استان، آذینبندیها، پذیراییها، کودکان و زنان مهدوی، مراسمات (جشنهای) خاص در نیمه شعبان موضوعات این مسابقه است.
این مسابقه با هدف اعتلای مفهوم غنی فرهنگ ایرانی اسلامی، قصد دارد جلوههای عشق و دلدادگی مردم ایران در نیمه شعبان را به تصویر کشد و حرکتی فرهنگی در دنیای عکاسی ایجاد کند.
عکاسان ارجمند می توانند از تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه سال 1396 تا پایان روز بیست و ششم اردیبهشت ماه ( به مدت 10 روز) آثار خود را ارسال نمایند.
نتایج مسابقه حداکثر یک هفته پس از آخرین روز دریافت عکسها اعلام و منتخبین مسابقه هدایای خود را در مراسمی معنوی دریافت خواهند کرد.
مقررات مسابقه
1. شرکت برای تمام هنرمندان و علاقهمندان به عکاسی در این مسابقه آزاد است.
2ـ این مسابقه در دو بخش دوربین موبایل و دوربینهای معمولی یا حرفهای برگزار میشود.
الف: عکسهای موبایلی (5 قطعه) در فولدر جداگانهای با نام «موبایل» گذاشته شود.
ب: نام و مدل موبایل حتما قید گردد.
ج: چنانچه در بخش موبایلی تشخیص داده شود عکس با دوربین غیرموبایلی گرفته شده، عکس از مسابقه حذف خواهد شد.
د: عکسهای غیرموبایلی (5 قطعه) در فولدر جداگانهای با نام «دوربین» گذاشته شود.
ه: مجموعه عکس (حداکثر 14 قطعه) در فولدر جداگانهای با نام «مجموعه عکس» گذاشته شود.
و: 5 قطعه عکس موبایلی باید تحت عنوان «موبایل 1» تا«موبایل5» نامگذاری شوند. 5 قطعه عکس غیرموبایلی نیز باید تحت عنوان «دوربین 1» تا «دوربین 5» نامگذاری شوند. مجموعه عکس نیز هر کدام تحت عنوان «مجموعه 1» تا... نامگذاری شوند.
3.دستکاری عکس از لحاظ نور، کنتراست و رنگ به اندازهای که از حالت طبیعی خارج نشود، مجاز می باشد.
4 ـ عکسها باید واقعی و مستند باشد. تصاویری که با نرمافزار ساخته شده و شبیه کولاژ یا پوستر است، پذیرفته نخواهد شد.
5. ارسال کننده عکس به عنوان صاحب اثر شناخته میشود و چنانچه خلاف آن ثابت شود، اثر مربوطه از مسابقه حذف خواهد شد.
6. عکسها حداقل در قطع 768×1024 و بارزولشن 72 dpi ارسال شود.
7 ـ عکاسان می توانند آثار سالهای گذشته خود را نیز ارسال نمایند.
8 ـ برگزار کننده مجاز است از عکسهای راه یافته به مسابقه جهت برگزاری نمایشگاه، بروشور و... استفاده نماید.
9 ـ شرکت در این مسابقه به منزله قبول تمام شرایط بوده و حق هیچگونه اعتراضی وجود ندارد.
نحوه ارسال آثار
1ـ آثار حتیالمقدور باید در قالب یک فایل فشرده (زیپ) تحت عنوان «نام و نام خانوادگی شرکت کننده» و از طریق ایمیل به آدرس ax.shaban96@gmail.com ارسال شود. در غیر این صورت، باید در قالب CD (بدون زیپ) به حوزه هنری بوشهر به نشانی: بوشهر، میدان قدس، بلوار رئیسعلی دلواری، حوزه هنری بوشهر تحویل داده شود.
2. مشخصات فردی عکاس از قبیل: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، شهر محل سکونت، شماره تماس(ثابت و همراه)، آدرس محل سکونت و کد پستی در قالب یک فایل Word به همراه عکسها ارسال شود.
3 ـ یک قطعه عکس 4×3 از خود شرکت کننده الزامی میباشد.
جوایز مسابقه
در بخش عکاسی با دوربین :
نفر اول : 5/000/000 ریال
نفر دوم : 3/000/000 ریال
نفر سوم : 2/000/000 ریال
در بخش عکاسی با موبایل :
به 10 نفر از برگزیدگان در این بخش مبلغ 1/000/000 ریال اهدا میگردد.
/ انتهای پیام
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خنثیسازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
امام صادق علیهالسلام ضمن آنکه بحث و درسهایی در زمینههای مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانهای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند تا از فتنهای عظیم جلوگیری کنند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر امام صادق علیهالسلام یکی از پر تنشترین و پر هیاهوترین دوران تاریخ اسلام محسوب میشود. وجود مکاتب مختلف فکری، تنشهای سیاسی بین حکام بنی امیه و بنی العباس، و همچنین محصوریت و مظلومیت شیعیان به دلیل بروز اختناقات سیاسی ـ امنیتی بخشی از مسائل مربوط به آن دوران است.
در این بین آنچه که سبب بروز رخنه و فتنهای عمیق برای ضربه زدن به جریان تمدنی دین مبین اسلام بود، رویش مدعیان دروغین مهدویت بود که اتفاقاً از دل جریان عباسیان بر آمد؛ زیرا آنها برای مشروعیتبخشی به خلافت خود و جلب رأی عمومی، دست به جعل و تحریف روایات زدند و بر خلاف روایات صحیحی که نسل مهدی(عج) را به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین میرسانند، روایاتی جعل کردند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه را از نسل عباس، عموی پیامبر معرفی میکرد، از جمله این روایات، حدیث خُزاعی است که گفت المَهدیُّ مِن وُلدِ العَباس؛ مهدی از فرزند عباس است.
افزون بر اینکه فضای فکری و جوّ قالب بر مردم در سالهای پایانی حکومت بنیامیه به قدری ملتهب و مناسب قیام بود که افراد مختلف به امید رهایی از حکومت ظالمانه و غاصبانه بنیامیه دست به قیامهای متعددی زدند که در این بین موضوع جانشینی یکی از خاندان رسول خدا به عنوان مهدی (عج) از جایگاه ویژهای برخوردار بود؛ از مهمترین این قیامها میتوان به قیام زید بن علی، قیام معاویه طالبی، قیام خراسانیان و قیام نفس زکیه اشاره کرد.
تعمیق باورهای مهدویت و مبارزه با مدعیان دروغین در سیره امام صادق(ع)در چنین شرایطی است که امام صادق علیهالسلام ضمن آنکه بحث و درسهایی در زمینههای مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانهای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند. در این راستا احادیث متعددی را درباره موضوع مهدویت بیان فرمود تا از تحریف واقعیت جلوگیری شود. از یک سو به بیان شکل و شمایل و نام امام زمان و انتساب ایشان به خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله میپرداختند تا مهدی واقعی از مهدی دروغین شناخته شود و از دیگر سو به زمان ولادت آن حضرت در آینده اشاره میکردند تا جایگاه مدعیان دروغین مهدویت را متزلزل کنند و از طرفی، به تبیین عصر غیبت و دوران آخرالزمان میپرداختند تا نشان دهند هنوز زمان زیادی تا ظهور آن دوران باقی مانده است. دستهای از روایات هم خاصّ شیعیان برای مواجهه صحیح با جریان مهدویت و فتنههای آخرالزمان و ارائه تبیین صحیح نسبت به عصر غیبت، دوران قیام امام و عصر ظهور بود.
عبرتی آخرالزمانی از تاریخ امام صادق (ع) / چرا خداوند به دولتها فرصت حکومت میدهد؟در ادامه سه نمونه از این احادیث را میخوانیم:
امام صادق علیه السلام درباره خصوصیتهای ظاهری امام عصر عجل الله تعالی فرجه فرمود: «لَیْسَ بِالطَّوِیلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِیرِ اللَّازِقِ بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ مُدَوَّرُ الْهَامَةِ وَاسِعُ الصَّدْرِ صَلْتُ الْجَبِینِ مَقْرُونُ الْحَاجِبَینِ عَلَی خَدِّهِ الْاَیْمَنِ خَالٌ کَاَنَّهُ فُتَاتُ الْمِسْکِ عَلَی رَضْراضَةِ الْعَنْبَرِ؛ دراز قامت متکبر و کوتاه قامت چسبیده [به زمین کوتوله] نیست، بلکه میان قامت است، سیمایی گرد، سینهای فراخ، پیشانی ای باز و ابروانی به هم رسیده دارد و خالی بر گونه راست اوست، چون دانه مشک که بر قطعه عنبر ساییده شده است.»
همچنین در روایتی دیگر درباره لزوم وجود حجت خدا در زمین و ضرورت ملازمت با او فرمود «مَا تَرَکَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَرْضَ بِغَیْرِ إِمَامٍ قَطُّ مُنْذُ قُبِضَ آدَمُ ع یَهْتَدِی بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ الْحُجَّةُ عَلَى الْعِبَادِ مَنْ تَرَکَهُ ضَلَّ وَ مَنْ لَزِمَهُ نَجَا حَقّاً عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ خدای عزوجل از آن زمان که حضرت آدم (ع) از دنیا رفت، هرگز زمین را بدون امام رها نکرد، تا مردم به واسطۀ او به سوی خدای عزوجل هدایت شوند و امام، حجت بر بندگان است، کسی که از او دست بردارد، گمراه شده و آنکسی که ملازم او باشد، رهایی یافته است، این حقی است بر خدای عزوجل.» (کمال الدین و تمام النعمة (شیخ صدوق) ج1، ص221)
یا در یک روایت با موضوع ارائه تبیین رفتاری در دوران غیبت امام فرمود: «مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ ... َ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِیءُ الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْس»؛ یعنی چقدر صبر همراه با انتظار فرج خوب و زیباست ... بر شما باد بر صبر کردن. جز این نیست که فرج (قائم) در هنگام ناامیدی فرا میرسد.» (کمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص645)
تمام این دست از احادیث تنها گوشهای از اقدامات آشکار امام در راستای مهدویت و امر ظهور بود که همین امر سبب شد تا شیعیان به فتنه نیفتند و از مسیر حقیقی منحرف نشوند؛ چرا که هرگونه انحراف در شیعیان عصر امام، مساوی بود با انحراف شیعیانی که بناست در عصر غیبت با همان احادیث رسیده از صحابه و یاران عترت در زمینه فقه آل محمد صلی الله علیه و آله و معارف بر حق ایشان، عصر غیبت را با کمترین آسیب سپری کنند.
یادداشت: سعید شیری
انتهایپیام/